Avtorica
Tamara Pevec Barborič
Pregled dosežkov preteklega leta je pomemben uvid v stanje našega razvoja, uspeha ali pa neuspeha. Če si zastavljamo SMART cilje, je konec leta toliko lažje preveriti kakšno je stanje, kaj smo uresničili in kje je potrebno pivotirati ali reči izboljšati. To je zagotovo prvi korak pri načrtovanju ciljev za prihodnje leto.
Po pregledu preteklega je smiselno pogledati v prihajajoče leto. Katera področja so pomembna, kaj so prioritete in kaj želimo doseči, kje moramo porabiti več energije. Zastavite SMART cilje, koristna pa je lahko tudi uporaba metodologije OKR, ki spodbuja osredotočenost in usklajenost, hkrati pa zagotavlja preglednost in spremljanje na podlagi podatkov.
Vezano na prejšnji dve točki je pomembno tudi načrtovanje porabe sredstev v prihajajočem letu. Ne zgolj kolikšen del proračuna se bo namenil za katero kampanjo ali projekt, temveč razmislite tudi o usposabljanih in izobraževanjih, ki bi koristila vam in vaši ekipi. Morda bi delo izboljšala investicija v kakšen program ali aplikacijo. Dobro načrtovane investicije lahko postavijo dobre temelje za uspeh ekipe in olajšajo obvladovanje izzivov prihodnjega leta.
Ob koncu leta skrbno preglejte komunikacijsko strategijo – je aktualna in v skladu s poslovno strategijo, je prišlo do kakšnih dogodkov, bodisi interne bodisi eksterne narave, ki vplivajo na vašo komunikacijo v tolikšni meri, da je potrebna prilagoditev strategije? Poleg same komunikacijske strategije pa ne pozabite na načrt kriznega komuniciranja. Kritično ocenite, če je prišlo do sprememb potencialnih nevarnosti, so morda spremembe med pristojnostmi določenih govorcev v kriznih situacijah?
Če v poletnem zatišju niste uspeli počistiti delovnih map na računalnikih, fasciklov v omarah in predalih, je zaključek leta odlična priložnost, da naredite temeljit pregled in čistko.
(Samo)refleksija, analiza in načrtovanje so pomemben del zaključevanje leta, a hkrati menim, da je to obdobje tudi odlična priložnost za povezovanje. Ključen del strateškega komuniciranja so odnosi – s sodelavci, poslovnimi partnerji, novinarji, uredniki in drugimi ključnimi deležniki. Izraz veseli december uporabljamo z razlogom, zato ta čas izkoristite tudi za pristne stike, ki naj ne bodo (nujno) usmerjeni v poslovne pogovore, raje te trenutke izkoristite za iskreno povezavo s sočlovekom.
Z ustrezno pripravo lahko komunikatorji samozavestno zaključijo leto, proslavijo dosežke in se pripravijo na še večji uspeh v prihajajočem letu. S temi ključnimi področji v mislih lahko komunikatorji maksimirajo svoj vpliv, ohranijo dragocene odnose in postavijo temelje za svetlo prihodnost.
Izraz "veseli december" uporabljamo z razlogom, zato ta čas izkoristite tudi za pristne stike, ki naj ne bodo (nujno) usmerjeni v poslovne pogovore, raje te trenutke izkoristite za iskreno povezavo s sočlovekom.