13
.
11
.
2024

Stvari, ki jih komunikatorji ne smejo pozabiti do konca leta

Avtorica

Tamara Pevec Barborič

Do konca letošnjega leta je le še dober mesec in pol in to je tradicionalno nekoliko hektičen čas – zaključujemo projekte, načrtujemo prihajajoče leto, vabljeni smo na kopico prednovoletnih zabav, kupujemo darila in načrtujemo jedilnike za prijetne praznične dni v krogu najbližjih. Seznami nalog so pogosto (pre)dolgi, kljub temu pa verjamem, da je to dober čas za refleksijo in načrtovanje, zato spodaj nizam nekaj reči, ki jih je smiselno opraviti pred menjavo koledarja.

Pregled dosežkov

Pregled dosežkov preteklega leta je pomemben uvid v stanje našega razvoja, uspeha ali pa neuspeha. Če si zastavljamo SMART cilje, je konec leta toliko lažje preveriti kakšno je stanje, kaj smo uresničili in kje je potrebno pivotirati ali reči izboljšati. To je zagotovo prvi korak pri načrtovanju ciljev za prihodnje leto.

Cilji za 2025

Po pregledu preteklega je smiselno pogledati v prihajajoče leto. Katera področja so pomembna, kaj so prioritete in kaj želimo doseči, kje moramo porabiti več energije. Zastavite SMART cilje, koristna pa je lahko tudi uporaba metodologije OKR, ki spodbuja osredotočenost in usklajenost, hkrati pa zagotavlja preglednost in spremljanje na podlagi podatkov.

Načrtovanje proračuna za 2025

Vezano na prejšnji dve točki je pomembno tudi načrtovanje porabe sredstev v prihajajočem letu. Ne zgolj kolikšen del proračuna se bo namenil za katero kampanjo ali projekt, temveč razmislite tudi o usposabljanih in izobraževanjih, ki bi koristila vam in vaši ekipi. Morda bi delo izboljšala investicija v kakšen program ali aplikacijo. Dobro načrtovane investicije lahko postavijo dobre temelje za uspeh ekipe in olajšajo obvladovanje izzivov prihodnjega leta.

Pregled strategije in načrta kriznega komuniciranja

Ob koncu leta skrbno preglejte komunikacijsko strategijo – je aktualna in v skladu s poslovno strategijo, je prišlo do kakšnih dogodkov, bodisi interne bodisi eksterne narave, ki vplivajo na vašo komunikacijo v tolikšni meri, da je potrebna prilagoditev strategije? Poleg same komunikacijske strategije pa ne pozabite na načrt kriznega komuniciranja. Kritično ocenite, če je prišlo do sprememb potencialnih nevarnosti, so morda spremembe med pristojnostmi določenih govorcev v kriznih situacijah?

Čiščenje

Če v poletnem zatišju niste uspeli počistiti delovnih map na računalnikih, fasciklov v omarah in predalih, je zaključek leta odlična priložnost, da naredite temeljit pregled in čistko.

(Samo)refleksija, analiza in načrtovanje so pomemben del zaključevanje leta, a hkrati menim, da je to obdobje tudi odlična priložnost za povezovanje. Ključen del strateškega komuniciranja so odnosi – s sodelavci, poslovnimi partnerji, novinarji, uredniki in drugimi ključnimi deležniki. Izraz veseli december uporabljamo z razlogom, zato ta čas izkoristite tudi za pristne stike, ki naj ne bodo (nujno) usmerjeni v poslovne pogovore, raje te trenutke izkoristite za iskreno povezavo s sočlovekom.

Z ustrezno pripravo lahko komunikatorji samozavestno zaključijo leto, proslavijo dosežke in se pripravijo na še večji uspeh v prihajajočem letu. S temi ključnimi področji v mislih lahko komunikatorji maksimirajo svoj vpliv, ohranijo dragocene odnose in postavijo temelje za svetlo prihodnost.

Izraz "veseli december" uporabljamo z razlogom, zato ta čas izkoristite tudi za pristne stike, ki naj ne bodo (nujno) usmerjeni v poslovne pogovore, raje te trenutke izkoristite za iskreno povezavo s sočlovekom.