Avtorica
Tamara Pevec Barborič
Ko govorimo o moči znamk, govorimo o vplivu. Ne gre namreč zgolj za stvar prepoznavnosti, ampak za oblikovanje načina, kako je znamka zaznana in doživeta. Ikonične znamke ne prodajajo izdelkov, prodajajo občutke in doživetja, v avtomobilskih oglasih nam želijo dvigniti adrenalin ali pa nas pomiriti in zagotoviti, da bomo z nekim avtom družino varno in udobno pripeljali na cilj. Znamke s konsistentnim, čustveno nabitim sporočanjem uspešno slikajo zgodbo življenja, ki ga želimo živeti in ga bomo seveda z njihovim izdelkom ali storitvijo toliko lažje dosegli. Razumejo koga nagovarjajo, zato tudi vedo kako nagovarjati, jasno je kaj sporočajo in njihova komunikacija je avtentnična, relevantna in smiselna. Močna znamka ima jasno identiteto.
Ko sem tuhtala, kaj pisati v tej kolumni in o močnih znamkah, se mi je v misli vedno znova vračala Taylor Swift. Ne zato, ker bi bila njena fenica, nisem Swiftie. Niti ne zato, ker bi podpirala (vsa) njena dejanja in stališča. Mislim pa, da je trenutno ena izmed (naj)močnejših znamk na svetu. Vem za ljudi, ki so bili neizmerno razočarani, ker niso mogli na nobenega izmed koncertov v času njene zadnje evropske turneje. Vem za druge, ki so šli na več koncertov – cena vstopnice ni bila pomembna. Videla sem posnetke ljudi, ki so na koncertu histerično jokali od sreče. In tudi videe tistih, ki so bili na robu živčnega zloma, ko so zaradi nevarnosti terorističnega napada odpovedali koncert na Dunaju.
Fenomen Taylor Swift predstavlja edinstveno kulturno, družbeno in glasbeno silo, ki presega tradicionalne meje slave in vpliva. Njeni oboževalci so med bolj predanimi na svetu, strastno jo branijo pred kritiki, neumorno razkrivajo namige in skrivnosti, ki jih Swift vpleta v svoja dela in niso zgolj pasivni poslušalci ali »potrošniki« njene glasbe, temveč aktivno sodelujejo pri praznovanju njenih uspehov, razvoju in podpiranju njene kariere. Katera znamka ne bi želela doseči takšne pripadnosti svojih kupcev?
Taylor Swift presega glasbo. Postala je simbol ženskega opolnomočenja, neodvisnosti in vztrajnosti. Njeni javni boji za umetniški nadzor, zlasti borba za lastništvo njenih izvirnih posnetkov, so ustvarjali velike valove, morda celo cunamije, saj so izpostavili vprašanja lastništva in pravic umetnikov v glasbeni industriji. Prav tako svojo platformo aktivno uporablja za zagovarjanje političnih in družbenih tem, kot so pravice LGBTQ+, volilna udeležba in feminizem, kar še dodatno utrjuje njen položaj močnega glasu v sodobni kulturi. Nazadnje je javno izrekla podporo Kamali Harris in Timu Walzu v letošnji ameriški predsedniški tekmi.
Ikonične znamke ne prodajajo izdelkov, prodajajo občutke in doživetja, v avtomobilskih oglasih nam želijo dvigniti adrenalin ali pa nas pomiriti in zagotoviti, da bomo z nekim avtom družino varno in udobno pripeljali na cilj.
Če govorimo o moči znamke v kontekstu vpliva, se lahko od znamke Taylor Swift zagotovo česa naučimo. Skozi kariero je odraščala in se razvijala, vseskozi pa je sledila svojemu lastnemu jazu in gradila svojo znamko na avtentičnosti, ki je v središču njenega pripovedovanja zgodb. V skoraj dveh desetletjih je znamka doživela evolucijo ob hkratnem ohranjanju osnovne identitete. Njena komunikacija z oboževalci je neposredna in vseskozi jim daje občutek, da so cenjeni. Kar se mi zdi posebej pomembno z vidika (strateškega) komuniciranja, pa je dejstvo, da Taylor vseskozi skrbno nadzoruje svojo zgodbo – ker ve, kdo je, kaj želi in kam gre.
Fenomen Taylor Swift nas uči, da se znamka skozi čas lahko spreminja – raste in se razvija zaradi nekih lastnih notranjih dejavnikov in tudi zaradi okolice, kajti znamka ne obstaja v vakuumu in je prav, da se odziva na spremembe v kulturi, družbi, politiki, znanosti ... Uči nas, da potrošnikov ne gre podcenjevati. Nenazadnje pa nam daje lekcijo, ki je morda najpomembnejša. Pomembno je, da ima znamka trdno jedro vrednot, ki jih zagovarja, in da je zvesta sama sebi ter, da se hkrati dobro zaveda svoje moči in načina kako, zakaj in kam to moč usmerja.
Kolumna je bila izvorno objavljena v 15. številki revije Super znamka. Naročite se lahko tu.