Avtorica
Tina Šoln
Dobro sporočilo za javnost je pomembno orodje za komunikacijo z mediji in posledično z našo ciljno javnostjo. V nadaljevanju izpostavljamo nekaj ključnih elementov dobrega sporočila za javnost.
V poplavi novic, spletnih vsebin in motilcev pozornosti veliko naslovnikov in potencialnih bralcev prebere zgolj naslov. Če jih ta ne pritegne, novici ne bodo dali priložnosti, da jih navduši z vsebino, ki je zapisana v telesu sporočila. Zato je pomembno, da pripravimo zanimiv, informativen, privlačen in jedrnat naslov, ki naj – če je le mogoče – vključuje ključno besedo sporočila za javnost ali novice, ki jo želite sporočiti javnosti. Kljub boju za pozornost pa pazimo, da ne uporabljamo senzacionalističnih naslovov ali naslovov, ki niso povezani z vsebino, ki jo komuniciramo v nadaljevanju.
Zaradi aktualnosti in kontekstualizacije sporočila, je pomembno, da na začetku uvodnega odstavka zapišemo kraj in datum sporočila za javnost. Pri času pošiljanja sporočila za javnost je pomembno tudi, da ga pošljemo pravočasno – ko se dogodek, ki ga komuniciramo v sporočilu za javnost zgodi in ne mesec dni po tem, saj kasnejša objava ne bo relevantna tako za vas kot tudi ne za novinarska uredništva, ki jih nagovarjamo.
V uvodnem odstavku odgovorimo na ključna vprašanja oz. podamo ključne informacije naslovniku: kdo, kaj, kdaj, kje in zakaj. Uvod naj bo kratek, a hkrati dovolj zanimiv, da pritegne bralca k nadaljnjemu branju.
Pri pripravi sporočila za javnost se osredotočimo na ključno temo sporočila za javnost in poudarimo glavno sporočilo (oz. sporočila) na strateških mestih, hkrati pa izpustimo nepotrebne podrobnosti in informacije, ki niso ključnega pomena. Razširimo zgolj podrobnosti, ki podpirajo našo zgodbo. Če je mogoče, vključimo citate ključnih oseb, saj tako sporočilu dodamo verodostojnost in osebno noto.
Struktura sporočila za javnost naj bo jasna in logična, vsak odstavek naj podpira ključno temo sporočila za javnost.
Sporočilu za javnost priložimo kakšno fotografijo in pri tem poskrbimo, da je dobre kvalitete ter vsebinsko povezana s sporočilom, ki ga komuniciramo. Če prilagamo več različnih multimedijskih elementov ali večje število fotografij, je dobro, da fotografije naložimo v oblak in naslovnikom pošljemo povezavo, prek katere lahko dostopajo do datotek.
Sporočilu za javnost lahko dodamo tudi glasovne vsebine, ki so prilagojene za objavo na radiu. O tem, kako opremiti sporočilo za javnost za radio, pa smo na našem blogu že pisali.