Avtorica
Nina Stankovič
Zaupanje občanov ni nekaj samoumevnega. Gradimo ga skozi drobne, vsakodnevne poteze – in ena ključnih je prav komunikacija. A dobra komunikacija ni le vprašanje, ali smo poslali obvestilo v lokalni časopis ali objavili novico na občinski spletni strani. Gre za nekaj globljega: ali smo sporočilo oblikovali tako, da ga bodo ljudje razumeli, sprejeli in mu verjeli?
Premalo je, da zgolj obveščamo – komuniciranje pomeni tudi poslušanje. Zavedanje, kakšna vprašanja se bodo pojavila. Pripravljenost razložiti, zakaj je neka sprememba nujna. Izbira pravih besed, ki ne bodo le informirale, ampak tudi pomirile, spodbudile k sodelovanju, vzpostavile občutek soudeleženosti.
Zato so uspešni komunikatorji v lokalnem okolju tisti, ki znajo stopiti iz uradniškega jezika in najti način, da ljudem pojasnijo stvari tako, da jih razumejo in sprejmejo. To ne pomeni, da bo vedno vse gladko – pomeni pa, da bomo znali graditi dialog, ki bo dolgoročno krepil zaupanje v institucije in odločitve. In prav v tem je ključ odličnega komuniciranja: ne gre le za to, da znamo nekaj povedati, ampak da znamo ustvariti okolje, kjer so ljudje pripravljeni poslušati.
Prepoznati pravi ton, izbrati prave kanale in predvideti odzive – to so veščine, ki jih ne osvojimo zgolj s kilometrino, ampak tudi z usmerjeno izmenjavo izkušenj, s konkretnimi vajami in analizami. V lokalni skupnosti komunikacija nikoli ni zgolj tehnični vidik dela. Je most med odločevalci in ljudmi, ki v občini živijo, delajo in soustvarjajo skupnost.
Premalo je, da zgolj obveščamo – komuniciranje pomeni tudi poslušanje. Zavedanje, kakšna vprašanja se bodo pojavila. Pripravljenost razložiti, zakaj je neka sprememba nujna.
Tisti, ki to razumejo, vedo, da dobra komunikacija ni le dodatek k delu občine – je njena nujna podstat. Zato v okviru izobraževanj NC3 organiziramo praktične delavnice za komunikatorje v lokalnih skupnostih, kjer se posebej osredotočamo na specifične izzive, ki jih prinaša delo v občinah. Komuniciranje na lokalni ravni je pogosto zahtevnejše kot na nacionalni, saj so ljudje in njihove reakcije bližje, neposrednejše in bolj osebne. Prav zato je še toliko pomembneje, da so sporočila jasna, prepričljiva in strateško premišljena.
Delavnica Učinkovita komunikacija v občini - temelj zaupanja občank in občanov bo potekala v Ljubljani, 16. Aprila 2025. Delavnico bosta vodili Nina Stankovič in Tina Drolc, izkušeni komunikacijski svetovalki z več kot 15-letnimi izkušnjami na področju odnosov z javnostmi, zlasti v lokalnem okolju, sodelovanju z mediji, kriznega komuniciranja in vodenja različnih kampanj. Več informacij in prijave tukaj.