Avtorica
Nina Stankovič
Nizozemska je znana po svoji oranžni barvi. Ko nizozemska reprezentanca stopi na igrišče, ni dvoma, kdo je kdo – tako za navijače kot za nasprotnike. Podoben primer so Italijani, ki so prepoznavni po svojih modrih dresih, Brazilci po rumenih in Španci po rdečih. Te barve niso le del dresov, ampak so postale simbol narodne identitete in ponosa. Nizozemski navijači z veseljem oblečejo oranžno, Italijani modro, Brazilci rumeno, ker te barve predstavljajo njihovo državo in jih povezujejo s športnimi uspehi.
Nizozemska je znana po svoji oranžni barvi. Ko nizozemska reprezentanca stopi na igrišče, ni dvoma, kdo je kdo – tako za navijače kot za nasprotnike. Podoben primer so Italijani, ki so prepoznavni po svojih modrih dresih, Brazilci po rumenih in Španci po rdečih. Te barve niso le del dresov, ampak so postale simbol narodne identitete in ponosa.
Slovenski športni dresi trenutno niso dovolj močni in prepoznavni. Modra in zelena na beli podlagi ter ponazoritev Triglava so sicer korak v pravo smer, vendar premalo za resnično močan vizualni učinek. Čeprav smo te elemente ponotranjili, je končni rezultat premalo izrazit, da bi zares izstopali med množico drugih reprezentanc.
Vizualna identiteta ni zgolj estetski element; je ključna za gradnjo kolektivnega duha in narodne pripadnosti. Močna vizualna identiteta pomaga ustvarjati občutek skupnosti in ponosa, ki presega meje športnih igrišč. Kadar naši športniki tekmujejo, morajo navijači čutiti, da so del nečesa večjega, nečesa, kar je prepoznavno in jasno opredeljeno.
Slovenija ima fantastične in res izjemne športnike, ki dosegajo izjemne rezultate. Naši kolesarji, košarkarji, nogometaši, odbojkarji, rokometaši, plezalci, jadralci, kajakaši, judoisti, alpski smučarji, smučarski skakalci in še mnogi drugi, so med najboljšimi na svetu. Naši navijači so strastni in predani – dokaz tega je, da si je praktično 1 % naše nacije v živo! ogledalo nogometno tekmo med Slovenijo in Srbijo v Münchnu. To je izjemen in praktično edinstven dosežek na svetu. Ti navijači si zaslužijo, da se počutijo povezani in ponosni tudi s pomočjo močne vizualne identitete.
Vsak športnik, ki osvoji medaljo ali premaga svetovne rekorde, prispeva k oblikovanju pozitivne podobe Slovenije v svetu. Vizualna identiteta naše reprezentance mora odražati to veličino in ponos.
Če že nismo izbrali barv naše zastave, te si namreč deli 18 držav, bi morali obstoječo zeleno in modro nadgraditi v bolj prepoznaven in močan vizualni koncept. Slovenske športne organizacije in oblikovalci dresov bi morali stremeti k oblikovanju prepoznavne barvne sheme, ki bo postala sinonim za našo državo. Vizualna identiteta bi morala biti jasna, močna in nekaj, kar bodo naši navijači z veseljem nosili in kar bo vzbudilo ponos ob vsakem pogledu.
Če želimo, da naši športni uspehi resnično zasijejo in povežejo našo nacijo, je pomembno, da tudi vizualna komunikacija naše reprezentance odraža našo ponosno identiteto. Samo tako bomo lahko dosegli, da se bodo navijači še bolj poistovetili s svojimi športnimi junaki in ponosno nosili barve, ki predstavljajo vse kar je dobro in posebno v naši mali, a veliki Sloveniji.
Olimpijski komite mora okrepiti svojo vizualno identiteto, da bodo športnice in športniki bolj prepoznavni in še bolj ponosno predstavljali našo državo na mednarodnem prizorišču. To pomeni, da moramo obstoječo zeleno, modro, belo kombinacijo uporabiti na bolj kreativen in drzen način. Morda bi lahko vključili večje in bolj dinamične grafične elemente, ki bi bolje vključevali simbol Triglava, ali druge prepoznavne motive iz slovenske kulture in narave.
Navijači so ključen del vizualne identitete reprezentance. Njihova predanost in strast morata biti podprti z jasno in močno vizualno komunikacijo, ki jim omogoča, da se počutijo povezane z ekipo in državo. Z izboljšano in prepoznavno vizualno identiteto bodo navijači bolj samozavestno nosili barve svoje reprezentance in širili slovenski ponos na vsakem koraku.
Naši športniki že dosegajo izjemne uspehe, kljub temu da prihajajo iz majhne države. Ti uspehi so navdih za celotno nacijo in lahko služijo kot osnova za oblikovanje močne vizualne identitete. Vsak športnik, ki osvoji medaljo ali premaga svetovne rekorde, prispeva k oblikovanju pozitivne podobe Slovenije v svetu. Vizualna identiteta naše reprezentance mora odražati to veličino in ponos.
Vizualna komunikacija slovenske športne reprezentance je ključnega pomena za gradnjo narodne identitete in ponosa. Čeprav smo že naredili nekaj korakov v pravo smer, moramo svojo vizualno podobo še okrepiti in narediti bolj prepoznavno.
Slovenija potrebuje močno, drzno in prepoznavno vizualno identiteto, ki bo našim športnikom in navijačem omogočila, da se ponosno poistovetijo z njo. Le tako bomo lahko dosegli, da bo vsak uspeh naših športnikov še bolj zasijal in da bodo navijači še bolj ponosno nosili barve svoje reprezentance. Slovenija ima vse pogoje, da postane vizualno prepoznaven športni velikan – potrebujemo le nekaj poguma, za močnejšo in bolj izrazito identiteto. In ja, rabimo nacionalno navijaško barvo!