17
.
7
.
2024

5 najpogostejših napak, ki jih pri strateškem komuniciranju delajo podjetja in organizacije

Avtorica

Tamara Pevec Barborič

Strateško komuniciranje igra pomembno vlogo pri uspehu organizacij. Pripomore k ugledu organizacije, gradnji dobrih odnosov z deležniki in nenazadnje lahko tudi spodbuja poslovno rast. Vendar pa mnoge organizacije ne izkoriščajo potenciala strateškega komuniciranja. Katere napake so najpogostejše?

Pomanjkanje jasnih ciljev

Mnoge organizacije komunicirajo brez jasno opredeljenih ciljev. Če želimo, da so naše komunikacijske aktivnosti učinkovite in prinašajo dejanske rezultate, moramo vedeti, kaj želimo doseči – kakšni so naši cilji. Ti morajo biti SMART – specifični, merljivi, dosegljivi, relevantni in časovno opredeljeni.

Nedefinirane ciljne javnosti oz. ključni deležniki

Poleg jasno zastavljenih ciljev moramo vedno imeti v mislih tudi koga nagovarjamo. Kdo so ključni deležniki, ki jih želimo z našimi komunikacijskimi aktivnostmi doseči? Tudi tu moramo biti specifični in imeti zelo jasno predstavo koga nagovarjamo, kajti to vpliva tudi na izbor komunikacijskih kanalov in orodij.

Nekonsistentnost

V poplavi različnih kanalov in orodij pri mnogih organizacijah kaj hitro pride do nekonsistentnega komuniciranja. To je še posebej pogosto, ko različni oddelki ali ekipe vodijo komunikacijo brez jasne strategije. Komunikacijska strategija je temeljni dokument, ki ga morajo v organizaciji poznati vsi, ki komunicirajo bodisi z eksternimi bodisi z internimi javnostmi.

Enosmerna komunikacija

Pogosto se organizacije ukvarjajo predvsem (ali pa zgolj) s tistim, kar želijo same povedati, premalo pa razmišljajo o tem, kaj je pomembno za njihove ciljne javnosti, kakšne so njihove potrebe, kaj »želijo slišati«. Pri komuniciranju je ključnega pomena poslušati in slišati ter nenazadnje to tudi upoštevati.

Spregledane interne javnosti

Marsikatera organizacija zanemarja kakovostno komunikacijo s svojimi internimi javnostmi – in ja, tudi internih javnosti je lahko več različnih, čemur je treba prilagajati komunikacijska sporočila, kanale in orodja. Slaba interna komunikacija lahko vodi do nezainteresiranih zaposlenih, absenizma, širjenja napačnih informacij, pomanjkanja usklajenosti s cilji organizacije in nenazadnje tudi do slabših poslovnih rezultatov.

Strateško komuniciranje je ključnega pomena za gradnjo in ohranjanje odnosov s ključnimi deležniki, ugled organizacije in tudi za njen uspeh. Z določitvijo jasnih komunikacijskih ciljev, vzdrževanjem konsistentnega sporočanja in razumevanjem koga nagovarjamo lahko organizacije znatno pripomorejo k doseganju svojih ciljev.

Preberite tudi zakaj je opravičilo pomemben del komuniciranja.